Kup
                                                                bilet ONLINE
Find us on Facebook

Aktualności

KONFRONTACJE TEATRALNE JUŻ NIEBAWEM

Na 24. Konfrontacje Dziecięcych i Młodzieżowych Grup Teatralnych zapraszamy 18 maja do PTL Tęcza (kategoria dziecięca) i 19 maja do klubu pARTer MCK (kategoria młodzieżowa) Więcej ...

Słupski GRAJDOŁEK vol. 5

W niedzielę, 26 marca, odbyła się kolejna odsłona słupskiego Grajdołka. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć Więcej ...

Nasi WSPANIALI !

Znamy wyniki posiedzenia komisji konkursowej. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami. Gratulujemy wszystkim wspaniałym i kandydatom Więcej ...

Rodzinne wiosenne warsztaty art recyklingu!

Zapraszamy pojedynczo i rodzinnie w dniach 24 - 25 marca 2017 r. (godz. 14.00 - 17.00) na wiosenne warsztaty art recyklingu - będziemy robić dekoracje wiosenno-wielkanocne, stroiki, palmy wielkanocne i pisanki. Więcej ...

Film noir w Klubie Miłośnika Filmu

Wszystkich zainteresowanych poznawaniem historii X Muzy zapraszamy 25 marca o godz. 13.30 na wykład poświęcony kinu noir. Więcej ...

Spotkanie z reżyserem Pawłem Łozińskim

23 marca 2017, po seansie filmu "Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham", gościem DKF PROJEKCJA będzie reżyser Paweł Łoziński. Więcej ...

UNIEWAŻNIENIE PRZETARGU

Ogłaszamy unieważnienie przetargu ogłoszonego w dniu 02.03.2017 r. na wynajem lokalu użytkowego 36 m2. Za utrudnienia przepraszamy. Więcej ...

Koncert RAP

Zapraszamy 24 marca (piątek) do klubu pARTer na godz. 18.00. Wstęp wolny Więcej ...

Wielkie widowiska

Również w tym sezonie artystycznym miłośnicy oper, spektakli baletowych i teatralnych mogą liczyć na kontynuację pokazów z cyklu WIELKIE WIDOWISKA. W kolejnych miesiącach zaprezentujemy Państwu przedstawienia operowe wystawiane na deskach najlepszych teatrów świata, spektakle teatralne z National Theatre z Londynu, widowiska baletowe. Mamy nadzieję, że nasze propozycje i w tym roku spotkają się z Państwa przychylnym przyjęciem.

.

.

.

Przedstawiamy plan pokazów w sezonie 2016/2017:

23 września 2016 .............. W POSZUKIWANIU CHOPINA, reżyseria: Phil Grabsky
22 października 2016 ......... OPERA ZA TRZY GROSZE
27 listopada 2016 ...............CARMEN
21 stycznia 2017 ................NIEBEZPIECZNE ZWIĄZKI
18 marca 2017 ...................AMADEUSZ
kwiecień 2017 ....................AIDA

.

.

.

18 marca 2017 /sobota/, godzina 15.00

AMADEUSZ

retransmisja National Theatre Live z Londynu
przedstawienie z polskimi napisami
czas trwania: około 180 minut.

reżyseria: Michael Longhurst
na podstawie sztuki Petera Shaffera
scenografia: Chloe Lamford
muzyka: Simon Slater
wykonanie muzyki: Southbank Sinfonia
choreografia: Imogen Knight
obsada: Lucian Msamati jako Salieri, Adam Gillen jako Wolfgang Amadeus Mozart, Karla Crome jako Konstancja Weber, Tom Edden jako cesarz Józef II, Hugh Sachs jako hrabia Orsini-Rosenberg, Wendy Dawn Thompson jako Teresa Salieri, Geoffrey Beevers jako Baron Van Swieten, Alexandra Mathie jako hrabia Johann Kilian Von Strack, Fleur de Bray jako Katherina Cavalieri

Do Wiednia, muzycznej stolicy świata, przybywa młody Mozart. Jego geniusz i sposób bycia drażni wiele osób, ale przede wszystkim nadwornego kompozytora cesarza. Bogobojny Antonio Salieri jest zazdrosny o sukcesy przebojowego Amadeusza na tyle, że postanawia pozbyć się rywala…

Historia wcale nie potwierdza, że Salieri zgładził Mozarta, ale ta legenda zainspirowała wielu twórców (Puszkin, Rimski-Korsakow, Shaffer). Na podstawie sztuki Petera Shaffera Miloš Forman zrealizował swój, nagrodzony Oscarem, film pod tym samym tytułem.

Dramat Shaffera to studium o muzyce, władzy i zazdrości, zazdrości tak wielkiej, że nawet pobożnego Salieriego doprowadzi ona nie tylko do zbrodni, ale i do buntu wobec Boga, który talentem obdarzył Mozarta, a jego – Salieriego – uczynił pragnącą wielkości miernotą (co nie jest prawdą, bo kompozytor ten był bardzo ceniony za swego życia; wystawienie jego opery otworzyło świeżo wybudowaną La Scalę).

.

.

.

21 stycznia 2017 /sobota/, godzina 15.00

NIEBEZPIECZNE ZWIĄZKI

National Theatre w Londynie
przedstawienie z polskimi napisami
czas trwania ok.185 minut.
dla widzów od 15 lat

reżyseria: Josie Rourke
na podstawie powieści Choderlosa de Laclosa „Dangerous Liaisons”
scenografia i kostiumy: Tom Scutt
światło: Mark Henderson
dźwięk Carolyn Downing
muzyka: Michael Bruce
obsada: Janet McTeer, Morfydd Clark, Adjoa Andoh,
Theo Barklem-Biggs, Una Stubbs, Elaine Cassidy,
Jennifer Saayeng, Edward Holcroft, Thom Petty, Alison Arnopp

Byli kochankowie, markiza de Merteuil i wicehrabia de Valmont, konkurują w uwodzeniu i zemście za miłosne zniewagi. Merteuil skłania Valmonta do uwiedzenia niewinnej Cecile de Volanges przed nocą poślubną, ale Valmont za cel obrał przede wszystkim uroczą, cnotliwą i piękną Madame de Tourvel. Podczas pełnych wyrafinowania i okrucieństwa miłosnych gier arystokratów, którzy drwią z miłości i reputacji innych, ich uczucia i miłość własna okażą się bardziej kruche, niż przypuszczali.

W 1782 roku powieść Choderlosa de Laclosa o seksie, intrygach i zdradzie w przedrewolucyjnej Francji zgorszyła elegancki świat. Nie przeszkodziło to jednak, że kolejne wydania rozchodziły się jak świeże bułeczki. Dwieście lat później teatralna adaptacja Christophera Hamptona wzniosła powieść na nowy poziom zdobywając Nagrodę Oliviera i Evening Standard Awards dla najlepszego spektaklu. Inscenizacja Josie Rourke została przygotowana na trzydziestą rocznice prapremiery sztuki. „Niebezpieczne związki” pojawiły się na teatralnej scenie w 1985 roku na deskach Royal Shakespeare Company. Teraz w koprodukcji NT Live i Donmar Warehouse zobaczy je cały świat.

.

.

.

.

27 listopada /niedziela/, godzina 15.00

CARMEN

opera w czterech aktach
Opera de Paris, Francja, 165 min.
muzyka: Georges Bizet
libretto (na podstawie powieści Prospera Mérimée): Henri Meilhac i Ludovic Halévy
dyrygent: Philippe Jordan
reżyseria: Yves Beaunesne
obsada: Anna Caterina Antonacci, Nikolai Schukoff, Genia Kühmeier, Ludovic Tézier

Carmen to z pewnością najbardziej znany utwór operowy na świecie. Georges Bizet napisał tę operę na zlecenie dyrektora Opery Komicznej w Paryżu. Reżyser Yves Beaunesne przedstawił swoją wersję słynnej opery w sposób bardzo klasyczny, tradycyjny. W tytułowej roli zobaczymy i usłyszymy znakomitą włoską śpiewaczkę Annę Catarinę Antonacci, który zachwyca świetnym głosem i aktorstwem, budzi zainteresowanie (zwłaszcza męskiej części widowni) niepospolitą urodą i lekkie zdziwienie swoją blond fryzurą (zwykle bywa brunetką).

Don José to naiwny żołnierz, który daje się skusić sztuczkom płomiennej Cyganki Carmen i dla niej porzuca Micaëlę - ukochaną z dzieciństwa, a także służbę wojskową. Kiedy przegrywa rywalizację o względy i miłość Carmen z toreadorem Escamillo, w szale zazdrości posuwa się do najokrutniejszej zemsty.

Kompozytor wniósł nowy element do opery komicznej: śmiertelną namiętność, gwałtowną zmysłowość i ekspresyjną radość życia. Miłość, niewinną i okrutną równocześnie, postrzega jako fatum, a jej szczęście jest przelotne, nagłe i bezlitosne.

.

.

.

22 października /sobota/, godzina 15.00

OPERA ZA TRZY GROSZE

sztuka z muzyką w ośmiu obrazach z prologiem
retransmisja przedstawienia z National Theatre w Londynie z dnia 22 września 2016 roku.

przedstawienie z polskimi napisami

czas trwania ok.: 180 minut (w tym przerwa)
dla widzów od 15 lat
zawiera sceny o charakterze brutalnym i seksualnym z użyciem wulgaryzmów

muzyka: Kurt Weill
libretto: Bertolt Brecht wg Johna Gaya
współpraca z librecistą: Elisabeth Hauptmann
reżyseria: Rufus Norris
scenografia i kostiumy: Vicki Mortimer
choreografia: Imogen Knight
przekład na angielski i adaptacja: Simon Stephens
obsada: Rory Kinnear, Debbie Kurup, Sarah Amankwah, Rosalie Craig,
Haydn Gwynne oraz zespół muzyczny

Nowe spojrzenie na muzyczne arcydzieło Brechta i Weilla – w stylu czarnego komiksu.

Londyn przygotowuje się do uroczystej koronacji królowej. Złodzieje są w gotowości, dziwki czekają na okazję, policja z trudem stara się utrzymać cały ten rozgardiasz pod kontrolą. Państwo Peachum, nieoficjalni przywódcy londyńskich żebraków, także wyczekują dnia koronacji jako okazji do dużego zarobku. Radosny nastrój małżonków mąci tylko to, że ich córka Polly nie wróciła na noc do domu. Za chwilę okaże się, że dziewczyna poślubiła przestępcę, nożownika Mackie Majchra.

„Opera za trzy grosze” powstała z inspiracji „Operą żebraczą” Johna Gaya z 1728 roku. Dzieło z gatunku ‘ballad opera’, luźno złożone z ciągu dialogów, piosenek i arietek odnoszących się do aktualnej sytuacji społeczno-obyczajowej, odkrył ponownie Brecht i na jego bazie postanowił stworzyć współczesną wersję. O skomponowanie muzyki zwrócił się do uważanego wówczas za jednego z najbardziej awangardowych kompozytorów – Kurta Weilla. Muzyka okazała się przebojowa, a najbardziej znany song „Ballada o Mackie Majchrze” do dziś bywa wykonywany przez najwybitniejszych śpiewaków estrady i opery.

National Theatre wystawia „Operę za trzy grosze”, starannie dobierając realizatorów i wykonawców. Adaptacji dokonał Simon Stephens („Dziwny przypadek psa nocną porą”), reżyseruje Rufus Norris, dyrektor artystyczny NT („Każdy”, „Zawsze piękne”). Scenografię zaprojektowała Vicki Mortimer, która swoją karierę zaczynała u boku słynnego brytyjskiego choreografa Wayne’a McGregora. Za stronę muzyczną odpowiada David Shrubsole, choreografię przygotowała Imogen Knight, reżyserii świateł podjął się Paule Constable, wybitny realizator oświetlenia współpracujący z najważniejszymi scenami teatralnymi i operowymi świata, z nowojorską The Metropolitan Opera włącznie. W głównych rolach zobaczymy Rory’ego Kinneara („Hamlet”, Bill Tanner w trzech filmach o Jamesie Bondzie) jako Mackie Majchra oraz Rosalie Craig („Jak wam się podoba”) jako Polly Peachum.

.

.

.

23 września /wtorek/, godzina 12.00

W POSZUKIWANIU CHOPINA

Wielka Brytania 2014, 115 min.
reżyseria: Phil Grabsky
obsada: Leif Ove Andsnes, Janusz Olejniczak, Daniel Barenboim,
Ronald Brautigam, Nelson Goerner, Kevin Kenner

Mający polskie korzenie Brytyjczyk Phil Grabsky cztery lata spędził w podróży, dążąc do prawdy o życiu Chopina (1810–1849), współtwórcy europejskiego romantyzmu, autora blisko 240 utworów, z których znakomitą część natchnął on duchem polskiej muzyki ludowej. Grób kompozytora w Paryżu pozostaje miejscem pielgrzymek nie tylko melomanów, a jego muzyka nadal wypełnia sale koncertowe świata. Kim był człowiek, którego przerażały publiczne występy, który wyjechał ze swej ojczyzny do Paryża i nie dane mu było powrócić? Kim był ten, który rzadko koncertował, a pomimo złego stanu zdrowia skomponował tak potężne i głębokie dzieła? Kim był wreszcie wirtuoz fortepianu, który wyniósł ten instrument na najwyższy piedestał?

W filmie odpowiedzi postarają się udzielić tak wybitni muzycy, jak Lars Vogt, Daniel Barenboim, Ronald Brautigam czy Kevin Kenner. Na ekranie zobaczymy i usłyszymy także wspaniałego polskiego pianistę Janusza Olejniczaka oraz Orkiestrę XVIII Wieku pod kierunkiem Fransa Brüggena. Usłyszymy także wypowiedzi jednego z najwybitniejszych historyków muzyki – Jeremy’ego Siepmanna. Narratorką filmu jest gwiazda sceny i ekranu Juliet Stevenson, a fragmenty listów Chopina czyta David Dawson.
Film powstał dzięki współpracy z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina (NIFC), a jego istotna część została zrealizowana podczas koncertów organizowanych przez NIFC w ramach obchodów 200. rocznicy urodzin kompozytora oraz Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Chopin i jego Europa”.

.

.

.