Kup
                                                                bilet ONLINE
Find us on Facebook

Aktualności

EMCEK nieczynny 25-26 czerwca

W związku z obowiązkowymi szkoleniami pracowników Słupskiego Ośrodka Kultury w dniach 25-26 czerwca emcek będzie nieczynny. Za utrudnienia przepraszamy. Więcej ...

ZAPISY NA WAKACJE

Już 2 lipca 2018 r. rozpoczynamy nasz program wakacyjny. Zapisy przyjmujemy w sekretariacie emcek-u. Więcej ...

Znamy laureatów konkursu "Mój pomysł na film"

11 czerwca 2018 odbyło się posiedzenie jury 12. edycji konkursu "Mój pomysł na film". Spośród prawie 50 nadesłanych prac, jurorzy wyłonili zwycięzców. Więcej ...

Konkurs KINO W OCZACH DZIECKA rozstrzygnięty

Znamy już laureatów 41. edycji konkursu plastycznego KINO W OCZACH DZIECKA. Wręczenie nagród odbędzie się 15 czerwca o godz. 14.00 w sali Tango, w Emceku. Więcej ...

Czerwcowy repertuar kina REJS

Tych, których zdążyły zmęczyć majowe upały, zapraszamy do chłodnej sali kina REJS:) U nas można nie tylko schronić się przed palącym słońcem, ale także zobaczyć najlepsze filmy polskie i europejskie... Więcej ...

DNI SĄSIADA NA ZATORZU

Sąsiedzi, poznajmy się! Zapraszamy Was na cykl imprez z okazji Międzynarodowego Dnia Sąsiada. Inauguracja w niedzielę, 27 maja 2018 r. Więcej ...

Zainspiruj się filmem

i weź udział w 41. edycji konkursu plastycznego dla uczniów szkół podstawowych KINO W OCZACH DZIECKA. Więcej ...

PO FILMIE "Lato 1993"

Zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu PO FILMIE, w którym prezentujemy filmy poruszające tematy ważne społecznie. W poniedziałek, 11 czerwca, pokażemy debiutancki obraz katalońskiej reżyserki, Carli Simón, "Lato 1993". Więcej ...

Anioły w Ameryce - część 2

Tytuł: Anioły w Ameryce - część 2
Reżyseria: Marianne Elliott

Część 2. Pierestrojka

Kultowa sztuka Tony?ego Kushnera, wystawiona w tym roku przez Teatr Narodowy w Londynie, trafia na ekrany polskich kin w ramach cyklu ?National Theatre Live?.

Ameryka, połowa lat 80. XX wieku. Grupa nowojorskich gejo?w zmaga się z problemami życia w wielkim mieście, tożsamości płciowej i kulturowej w czasach przemian obyczajowych, szalejącego kryzysu, pandemii AIDS i konserwatywnych rządów administracji Ronalda Regana. To zarysy akcji wielowarstwowej, uznanej za kultową, tragikomedii ?Anioły w Ameryce? Tony?ego Kushnera. To nie tylko opowieść o chorobie, ale przede wszystkim o miłości, zaufaniu i wykluczeniu, o wierze i polityce.

?Fenomen tej sztuki jest trudny do uchwycenia. Kiedy po raz pierwszy wystawiono ją na Broadwayu, jej sukces zaskoczył nawet samych twórców. Tłumy ustawiały się w kolejce, żeby obejrzeć to ambitne, polityczne tour de force osadzone w realiach epidemii AIDS, która w latach osiemdziesiątych zdziesiątkowała Manhattan. Utwór doczekał się niezliczonych teatralnych adaptacji, a także hollywoodzkiej ekranizacji. Choć od premiery minęło już prawie 25 lat, szum wokół sztuki Kushnera nie ustaje. Bilety na spektakl NT (grany nawet sześć razy w tygodniu przez cztery miesiące) rozeszły się w mgnieniu oka, po tym jak w wirtualnej kolejce ustawiło się po nie kilkanaście tysięcy osób.

Gdyby chcieć opisać ?Anioły? jednym słowem, byłby to ?rozmach?. Reżyserka Marianne Elliott nie godzi się na żadne artystyczne skróty. Dzieło Kushnera prezentuje londyńskiej widowni w pełnej krasie ? bez cięcia, kondensowania czy przyspieszania. Całe widowisko trwa niemal osiem godzin, ale rozwija się miarowo i trzyma w napięciu, przeplatając mocne emocje humorem. Zaczyna się niepozornie. Scenografia hołduje zasadzie ?mniej, znaczy więcej?, ale całość jest sprytnie przemyślana. Neonowe boksy nienachalnie przemieszczają się po scenie przenosząc nas z sypialni Priora do mieszkania Pittów, a stamtąd na Antarktydę. Warstwa estetyczna nabiera ekstrawagancji z biegiem akcji ? pod koniec spektaklu to już mniej teatr, a bardziej koncert Lady Gagi.

Utrzymanie uwagi widza przez blisko osiem godzin to niełatwe zadanie. Twórcom ?Aniołów? udaje się to dzięki doskonałemu operowaniu tempem. W tym spektaklu dzieje się tak dużo i tak szybko, że widz ani przez chwilę nie odczuwa znużenia. Zamiast tego, w pełnym skupieniu, wsiąka coraz głębiej w trudną rzeczywistość i nierzeczywistość Nowego Jorku lat osiemdziesiątych.? /TVP.kultura/

Scenariusz: na podstawie sztuki Tony?ego Kushnera
Produkcja: National Theatre w Londynie 2017, 270 min.
Obsada: Stuart Angell, Susan Brown, Laura Caldow, Andrew Garfield, Denise Gough, John Hastings, Claire Lambert, Nathan Lane, Amanda Lawrence, James McArdle
Muzyka: Adrian Sutton

Powrót do repertuaru