Kup
                                                                bilet ONLINE
Find us on Facebook

Aktualności

Wyniki 42. konkursu KINO W OCZACH DZIECKA

12 grudnia 2018 rozstrzygnęliśmy kolejną edycję konkursu plastycznego "Kino w oczach dziecka". Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w piątek, 14 grudnia o godz. 14.00 w Emceku. Więcej ...

Dowłatow - pokaz przedpremierowy i spotkanie z Heleną Sujecką

Dyskusyjny Klub Filmowy PROJEKCJA i kino studyjne REJS Słupskiego Ośrodka Kultury serdecznie zapraszają w niedzielę, 16 grudnia, o godzinie 16.00 na przedpremierowy pokaz filmu "Dowłatow". Więcej ...

KIERMASZ ŚWIĄTECZNY

9 grudnia od godz. 14.00 zapraszamy rękodzielników i wystawców na kiermasz świąteczny na tarasie emcek-u. Więcej ...

Zakończył się 13. festiwal MIEJSCE KOBIET

W niedzielę, 2 grudnia, zakończyła się 13. edycja festiwalu MIEJSCE KOBIET. Dziękujemy, że byliście z nami. Więcej ...

Na co do kina - propozycje grudniowych REJSów

Oto jest! Wytęskniony, wyczekany, upragniony grudniowy REJS... Jak zawsze, wybraliśmy dla was to, co najlepsze, i to, o co prosiliście <3 Więcej ...

Pracownia Świętego Mikołaja

Manufaktura i Koralików bez liku, grupy warsztatowe działające w emceku, serdecznie zapraszają w niedzielę, 9 grudnia, w godzinach 14.00 - 17.00 na bezpłatne warsztaty pod hasłem "Pracownia Świętego Mikołaja". Więcej ...

WERDYKT JURY festiwalu NIEMEN NON STOP

Znamy zwycięzców Konkursu Piosenki scen@niemena, odbywającego się w ramach jedynego w Polsce festiwalu poświęconego "artyście wszech czasów". Więcej ...

KINO W OCZACH DZIECKA - zaproszenie do konkursu

Zapraszamy do udziału w 42. edycji konkursu plastycznego dla uczniów szkół podstawowych KINO W OCZACH DZIECKA. Na prace dzieci czekamy do dnia 11 grudnia 2018. Więcej ...

Anioły w Ameryce - część 1

Tytuł: Anioły w Ameryce - część 1
Reżyseria: Marianne Elliott

Część 1. Millennium nadchodzi

Kultowa sztuka Tony?ego Kushnera, wystawiona w tym roku przez Teatr Narodowy w Londynie, trafia na ekrany polskich kin w ramach cyklu ?National Theatre Live?.

Ameryka, połowa lat 80. XX wieku. Grupa nowojorskich gejo?w zmaga się z problemami życia w wielkim mieście, tożsamości płciowej i kulturowej w czasach przemian obyczajowych, szalejącego kryzysu, pandemii AIDS i konserwatywnych rządów administracji Ronalda Regana. To zarysy akcji wielowarstwowej, uznanej za kultową, tragikomedii ?Anioły w Ameryce? Tony?ego Kushnera. To nie tylko opowieść o chorobie, ale przede wszystkim o miłości, zaufaniu i wykluczeniu, o wierze i polityce.

?Fenomen tej sztuki jest trudny do uchwycenia. Kiedy po raz pierwszy wystawiono ją na Broadwayu, jej sukces zaskoczył nawet samych twórców. Tłumy ustawiały się w kolejce, żeby obejrzeć to ambitne, polityczne tour de force osadzone w realiach epidemii AIDS, która w latach osiemdziesiątych zdziesiątkowała Manhattan. Utwór doczekał się niezliczonych teatralnych adaptacji, a także hollywoodzkiej ekranizacji. Choć od premiery minęło już prawie 25 lat, szum wokół sztuki Kushnera nie ustaje. Bilety na spektakl NT (grany nawet sześć razy w tygodniu przez cztery miesiące) rozeszły się w mgnieniu oka, po tym jak w wirtualnej kolejce ustawiło się po nie kilkanaście tysięcy osób.

Gdyby chcieć opisać ?Anioły? jednym słowem, byłby to ?rozmach?. Reżyserka Marianne Elliott nie godzi się na żadne artystyczne skróty. Dzieło Kushnera prezentuje londyńskiej widowni w pełnej krasie ? bez cięcia, kondensowania czy przyspieszania. Całe widowisko trwa niemal osiem godzin, ale rozwija się miarowo i trzyma w napięciu, przeplatając mocne emocje humorem. Zaczyna się niepozornie. Scenografia hołduje zasadzie ?mniej, znaczy więcej?, ale całość jest sprytnie przemyślana. Neonowe boksy nienachalnie przemieszczają się po scenie przenosząc nas z sypialni Priora do mieszkania Pittów, a stamtąd na Antarktydę. Warstwa estetyczna nabiera ekstrawagancji z biegiem akcji ? pod koniec spektaklu to już mniej teatr, a bardziej koncert Lady Gagi.

Utrzymanie uwagi widza przez blisko osiem godzin to niełatwe zadanie. Twórcom ?Aniołów? udaje się to dzięki doskonałemu operowaniu tempem. W tym spektaklu dzieje się tak dużo i tak szybko, że widz ani przez chwilę nie odczuwa znużenia. Zamiast tego, w pełnym skupieniu, wsiąka coraz głębiej w trudną rzeczywistość i nierzeczywistość Nowego Jorku lat osiemdziesiątych.? /TVP.kultura/

Scenariusz: na podstawie sztuki Tony?ego Kushnera
Produkcja: National Theatre w Londynie 2017, 240 min.
Obsada: Stuart Angell, Susan Brown, Laura Caldow, Andrew Garfield, Denise Gough, John Hastings, Claire Lambert, Nathan Lane, Amanda Lawrence, James McArdle
Muzyka: Adrian Sutton

Powrót do repertuaru